Studenci Wydziału FTIMS zdobyli nagrodę podczas Game Access Conference w Brnie.
Zespół Disco Angels - studenci Wydziału FTIMS Politechniki Łódzkiej zwyciężyli w kategorii Best Gameplay finału konkursu Indie Showcase na międzynarodowej konferencji Game Access Conference odbywającej się w Brnie (Czechy) w dniach 30.05-1.06.2024. Stworzona przez nich gra - Heartbreaker - rywalizowała z ponad setką projektów gier indie stworzonych przez małe i średnie firmy z Kanady, Austrii, Niemiec, Czech, Słowacji, Turcji, Ukrainy, Mołdawii.
- Dużą rolę w tym sukcesie odegrała interdyscyplinarność naszego zespołu - mówi Michał Galiński, programista i koordynator w zespole Disco Angels - Każdy z nas wniósł do projektu swoje umiejętności: programistyczne, graficzne, muzyczne, projektowe oraz organizacji pracy. A wynikiem jest kompletna gra, która na finałach spotkała się z tak pozytywnym odbiorem, że wielokrotnie osoby, które zagrały, za chwilę przyprowadzały znajomych mówiąc: "Musisz w to zagrać.", co było dla nas najlepszą nagrodą podczas tego wydarzenia.
Zespół studencki był również nominowany do trójki najlepszych projektów za warstwę graficzną w kategorii Best Art.
- Styl wizualny gry nawiązuje do architektury geometrycznej. Szczególnie inspirujące były dla mnie postmodernistyczne projekty hiszpańskiego architekta Ricardo Bofilla - wyjaśnia Agata Granosik, artystka 2D/3D w zespole Disco Angels - Dodatkowym wyzwaniem był odpowiedni dobór kolorów stosowanych w grze, tak by wszyscy gracze, w tym osoby z problemami widzenia, mogły grać w nią komfortowo. W tym celu nasz projekt zawiera kilka opcji dostępności dostosowanych właśnie do osób z takimi potrzebami.
Warto dodać, że młodzi twórcy gier z Politechniki Łódzkiej byli jedną z dwóch drużyn reprezentujących Polskę na tych finałach.
- Nominacja do Top3 w dwóch z trzech kategorii konkursowych i zwycięstwo w jednej z nich pokazuje na jak wysokim poziomie są projekty studenckie realizowane na Politechnice Łódzkiej - podsumowuje dr inż. Jarosław Andrzejczak z Instytutu Informatyki Wydziału FTIMS PŁ, który wspierał zespół w przygotowaniach i podczas finałów - Jest to jednocześnie doskonały dowód doświadczenia kadry oraz jakości kształcenia jaką oferujemy, a także potwierdzenie promowanego przez nas hasła, że "Gamedev rodzi się w Łodzi!"
- Zachęcamy do zagrania w naszą grę, która jest do pobrania za darmo na stronie twórców, ale przede wszystkim zachęcamy do tworzenia gier i dzielenia się nimi z graczami. - motywuje Michał Galiński.
Zespół do finałów Indie Showcase awansował dzięki wygranej w zeszłorocznej piętnastej edycji konkursu Zespołowego Tworzenia Gier Komputerowych, którego kolejna edycja już w tym miesiącu. Historię powstawania zwycięskiego projektu można obejrzeć poniżej: